maanantai 12. toukokuuta 2014

Suomen rikosoikeus

Mun on pakko tulla nyt vähän avautuun asiasta, joka mua on syvästi vihastuttanut, vituttanut, ihmetyttänyt ja ahdistanut jo monia vuosia. Asiahan koskee Suomen rikosoikeuksia, lakia ja käsittämättömän typeriä vankeusrangaistuksia. Esimerkiksi, sä saat sakot kun sä varastat tikkarin kaupasta ja valtio määrää sulle siitä sakot. Sä jätät ne maksamatta ja joudut vankilaan. No okei, ihan fine.
Sitten sä taas oot aikuinen mies. Sä raiskaat pikkulapsen. Sä ehkä vielä toistat tekosi ja vaihdat lasta välillä. No sä saatat just ja just saada ne sakot ja jos oot ollu tosi törkee niin ehkä vähän ehdollista. Sit sä vapaudut ehdollisesta ja ai että kun sä haluat edelleen raiskata jonkun pikkutytön. Vähän vaihtaa kuulumisia ja sen jälkeen turmella toisen siveyden, aiheuttaa elinikäsiä traumoja ja mahdollisesti edesauttaa asiaa, että se pieni viaton tyttö ei enään koskaan luota miehiin, ei koskaan saa kokea rakkautta parisuhteessa kun pelkää.
Ja minkä vitun takia? Mä en vaan voi käsittää, että miksi ihmiset saa tehdä noin. Minkätakia pedofiilejä ei vaan voi samantien teljetä loppuelämäkseen johonkin pimeeseen luokkoon? Minkätakia on niin ns. hyväksyttävää tuhota ihmisen elämä tollasella teolla?

Nytkin juuri luin uutisen 35-vuotiaasta miehestä, joka oli ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä 11-vuotiaan tytön kanssa ja sen lisäksi myöntänyt siveyden loukkaamisen myös muiden lasten osalta. Oli vangittuna 5 kuukautta ja nyt vapaalla jalalla odottamassa nostetaanko syyte, eli syyteharkinnassa. Minkä vitun takia tommosta asiaa nyt pitää edes harkita? Eikö oo ihan ilmiselvää, että toi ei todellakaan oo hyväksyttävää, tervettä tai normaalia?

Mä en voi ymmärtää. Mun mielestä pedofiilien rangaistukset on yks tyhmimpiä ja vittumaisimpia asioita Suomessa. Mulla ei oo omia lapsia, mutta mä osaan kuvitella jos mulla olis pieni tytär ja se raiskattais ja tekijä pääsis vaan vapaaks, ehkä sais muutaman satasen sakkoja. Mä lupaan, että mä etsisin sen ihmisen ja  henkilökohtaisesti varmistaisin, että se ei enään koskaan tekis niin. Ei kenellekään.Kaikki mitä tapahtuu pienelle lapselle elämän alkuvaiheessa kun ymmärrys ei ehkä riitä vielä joka-asiaan vaikuttaa niin paljon henkiseen kehitykseen ja asioiden sietokykyyn ja loppuelämään.
Esimerkiksi nyt vaikka jonkun sukulaisen seksuaalinen hyväksikäyttö. Miten semmosesta asiasta vois ikinä toipua? Miten vois loppuelämänsä aikana kohdata sen ihmisen tuntematta vihaa, inhotusta,häpeää ja muite tutneita, mitä todellakaan sen uhrin ei pitäisi tuntea. Valitettavan usein vaan se menee juuri niin, että rikoksen uhri kokee sen itse voimakkaimmin ja alkaa pahimmassa tapauksessa ajatella olevansa itse syyllinen ja aiheuttaneensa itse hyväksikäytön.

Mua ällöttää, inhottaa ja kuvottaa niin paljon, että en edes halua miettiä tätä asiaa enään. Vihaan ihmisiä.

2 kommenttia:

  1. Esimerkiksi, sä saat sakot kun sä varastat tikkarin kaupasta ja valtio määrää sulle siitä sakot. Sä jätät ne maksamatta ja joudut vankilaan. No okei, ihan fine.//

    sakkojen muuttamisesta vankeusrangaistukseksi on luovuttu jo monta vuotta sitten :) siinä osasyy miks kauppiaat on helisemässä kun myymälävarkaat vaan nauravat poliisille ja repivät sakkolaput.. >:/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rikesakoistahan ei juu enään tehdä muuntoja vankilatuomioksi, mutta kyllä käräjäoikeuden isot sakot edelleen muunnetaan. :)
      Mutta missään nimessä ei tikkarin varastamisesta, oot aivan oikeassa, otin vaan tosi kärjistetyn esimerkin tuohon.

      Poista

Kiitos kommentistasi !