torstai 23. lokakuuta 2014

Aamujumitusta elämäntavoista

Hyvää huomenta !

Jotkut teistä ehkä muistaakin melkein parin vuoden takaiset yritykset opetella syömään ja urheileen, näitä postauksia löytyy tuolta ensimmäisistä kuukausista jokunen sekä avainsanalla ruokajaliikunta. Anyway, ajattelin vähän tulla tänä aamuna pohtimaan vähän tilannetta tänä päivänä, ja pohjatietoa löydät TÄSTÄ.

Mähän oon harrastanut aina jotain liikunnallista lajia, ihan vaahtosammuttimesta asti. Jossain välissä tossa jokunen vuosi sitten mä aloin huomaamaan, että parantaakseni suorituksia harrastuksien parissa mulla pitäis olla fyysistä kuntoa tehdä myös vähän jotain muuta ja eritavoin. Salilla käyminen on aina ollu mun mielestä ihan jees, mutta noi aerobiset.... Suurimmaksi osaksi tosi yök, mutta tietyllä fiiliksellä nekin menee.

Toisekseen kun on ollut aina, ihan aina alipainoinen ja vielä melko reilustikin muutamaa hyppäystä lukuunottamatta, toi sekin pieniä vaikeuksia ja terveyshaittoja joihin mä havahduin vasta ravintoluennolla ja kehonkoostumusmittarilla. Näinpä mä halusin opetella syömään ja alkaa liikkumaan, ihan myös painon nostamisen merkeissä.

Tuttuun tapaanihan otin siitä hirveän alkuspurtin, joka johti siihen, että useamman ratsutettavan hevosen    ja suhteellisen raskaiden talliduunien lisäksi mä puskin lenkeillä ja salilla, mutta enhän mä osannut syödä. Kropassa ei ollut polttoainetta, mutta jatkoin kuluttamista jopa siihen pisteeseen, että mun kroppa lähti syömään itseään. Mulla oli jatkuvasti päänsärkyä, mun vatsaan koski monena päivänä ja yönä niin paljon, että lähdettiin päivystykseen, en pystynyt nukkuun kun kroppa kävi liian kierroksilla vaikka olin kuolemanväsynyt kokoajan. Niinkuin aina tuollaisen jälkeen käy, mä lopetin. Kaiken taas ja päätin, että ensin opetellaan syömään. Sain myös lääkärin määräyksen, että ensin on vähän lihottava ja sitten vasta alkaa edes rakentelmaan niitä lihaksia.

Nyt tässä sitten onkin tultu +8kg ja on aika alkaa muovaamaan näistä suklaa,- ja siiderikiloista sitten jotain muuta, tosin ajattelin koittaa pitää järjen päässä enkä vetää täysillä överiksi. 2 viikkoa on takana, muutama kevyehkö reeni ja muutama pala suklaata. Kaikista vaikeinta on ollut luopua kahvin kanssa syödystä suklaasta ja juoda vettä, etenkin kun on kylmä. Oon positiivisin mielin tällä kertaa tästä ja katotaan tulisko tästä nyt pysyvä muutos !

En löytänyt mitään hirveen hyvää kuvatusta nyt tähän postaukseen, mutta yksi kuikelokuva käveli tuossa vastaan.




2 kommenttia:

  1. Kannattaa alottaa kasvissyönti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, mä oon niin kranttu ruuan suhteen, että jos jättäisin kanan/kalan/satunnaisen naudanlihan pois niin en olis varmaan hengissä.

      Poista

Kiitos kommentistasi !